- חרמון-יהודה – משרד הפרסום של ישראל! - https://hermon-yehuda.co.il -

חוק נגישות אתרי אינטרנט

חוק נגישות אתרי אינטרנט מבקש להעניק לבעלי המוגבלויות את שוויון ההזדמנויות לקבל את כל המידע, ולנהל את חייהם בצורה העצמאית ביותר. הרי מבחינת שאר האנשים, הגלישה באינטרנט היא אינה עניין מיוחד. כל מה שצריך זה להיכנס למחשב המחובר לאינטרנט, או לחילופין כל מכשיר קצה בעל גישה לרשת ולגלוש. הגלישה היא גם כן מהלך פיזי מאוד נוח לכל מי שאין לו את המוגבלויות הללו, אך למי שיש מוגבלות – כאן מגיעה הבעיה. לכן קיימת חשיבות מאוד גדולה להנגיש כמה שיותר אתרי אינטרנט ולאפשר למי שאינם יכולים לעשות זאת, לפעול על פי אמות מידה חברתיות וטכנולוגיות גבוהות.

חשוב לזכור את יתרונות החוק, מעבר לחשיבות של העמידה בו. בתור התחלה, אנו יודעים שככל ויותר אנשים גולשים באינטרנט, כך יש פוטנציאל חשיפה גדול יותר וכמובן יש גם פוטנציאל רווחי רב יותר. אם מנצלים את כוח הקנייה והגלישה של כ-20% מסך כל האוכלוסייה המקומית, הבחירה בהנגשה היא הברורה ביותר והנכונה ביותר. כמובן שיש גם לבחון את הנושא מנקודת מבט מוסרית וערכית, אך במובנים כלכליים זוהי השקעה שאכן תחזיר את עצמה.

צריך לזכור כי להנגיש אתר אינטרנט זו משימה כלכלית יקרה יותר. הכוונה היא להנגיש את האתר בכל מובן שהוא, על מנת שכל אחד ואחת יוכלו לגלוש באופן שלא יקשה עליהם. זה יכול לבוא לידי ביטוי באפשרות לגלוש באתר ללא שימוש בעכבר, אלא רק במקלדת. זה יכול לבוא לידי ביטוי ביכולת של אנשים בעלי מוגבלות ראייה להבחין בתמונות וכמובן גם בחדות צבעים גדולה יותר. האתר יכול להקריא את הכתובת בדפים השונים ולכן גם חשוב הדגש על תכנות ב-HTML, או אז קיימת האפשרות לעשות זאת עבור אלה בעלי המוגבלות בשמיעה וכיוב'.

מצד אחד, חשובה מאוד החקיקה והדבר בהחלט מראה כי יש למקבלי ההחלטות את הראייה הרחבה ואת התפיסה הברורה שמבקשת להשוות את זכויותיהם של כלל האזרחים והגולשים באינטרנט ומצד שני, יש גם את התפיסה החברתית והקהילתית. מבחינה טכנולוגית כבר ניתן לבצע מהלכים רבים יותר ממה שניתן לדמיין, אולם יש מהלכים שחייבים להתבסס ולצמוח גם מתוך מגמה ברורה של קידום השוויון האזרחי, האינטרנטי ולהעניק את השוויון הנכסף זו משימה שחייבים להיאבק עליה.

לכן, כדאי לבחור באנשי המקצוע שמבינים בתחום.