- חרמון-יהודה – משרד הפרסום של ישראל! - https://hermon-yehuda.co.il -

מיתוג עסקי באינטרנט

מיתוג אין מי שלא מדבר על זה, כולם מבטיחים זאת וכולם מתריעים כי ללא מיתוג לא תהיה אפשרות למנף את העסק שלך. אז מהו אותו המיתוג הנכסף ויש מצב שהוא כמו שאר הדברים בחיינו מושפע מעולם הרשת? הגדרת מיתוג- מכלול כל המאפיינים החיצוניים של תאגיד, מוצר ו\או קו מוצרים\שרותים המייחדים אותו משאר המתחרים.

מהם המאפיינים? זה יכול להיות שם, סיסמא (מילקי- אל תשאיר אותו לבד), אייקון מסחרי- סמל, כרטיס ביקור, אתר תדמית, סממנים אשר נראים לעין כגון צבעים (הריבוע הכתום של אורנג), עיצוב (נעלי נוקיה), או כל מוצר אשר מבדל אותו משא המתחרים הזהים. אז בנינו אתר, עיצבנו כרטיס ביקור, עבדנו על סיסמא קליטה. האם די בכך, כעת אנו ממותגים? אז זהו, שלא. מישהו חייב להבין זאת ורצוי שאותו משהו יהיה הלקוח הפוטנציאלי, מתחרים, או לקוחות עסקיים. הצרכן הישראלי נהיה יותר ויותר בררן, מפוצץ בידע, בלתי אפשרי לסובב אותו בכל אשר צוין לעיל, ועובר דף לאחר שנתקל מודעת "סייל" חדשה, הצרכן מתמצא בנבכי האינטרנט, הוא חי ונושם את הרשת, ובדיוק כמו כל דבר בחיים שלנו הפך לעניין משמעותי בשלבי המיתוג האישי והעסקי.

והיה ועסקך לא שם אתה לא קיים, "מדוע יש לי אתר", אנו שומעים זאת לעיטים קרובות, "אתר מהמם, עבדתי קשה כדי שיראה כך", אך אתר שאין לו מיתוג עסקי באינטרנט, הוא כמו כרכבת שנוסעת במהירות של 160 קמ"ש ללא נוסעים. מה עלינו לעשות למרות זאת, כיצד אנו נמתג את החברה שלנו ברשת? ראשית עלינו להתאזר בסבלנות, שנית עלינו לעבוד בצורה שיטתית, האינטרנט הוא עולם מלא באינפורמציה ותפקידו של המיתוג האישי והעסקי באינטרנט, הוא להשתמש בעולם זה לטובתנו ולטפטף לאט לאט את המותג שלנו כך שיהיה מוכר, ידוע ופוזיטיבי ברשת.

אכן זה לא עניין פשוט וקל, הרעיון אשר מסתתר מאחורי זה  היא תוכנית אסטרטגית, גוגל זהו שם המשחק, איתו מתחילים על פי רוב, שם  מתחיל הכול, הוא זה שמופיע לפני כל מפגש, הוא זה שהופך אותנו לחוקרים ותיקים בחברת חקירות פרטית משלנו, וכדי להאכיל את גוגל בדברים טובים, יש לפעול בצורה ייחודית, אסטרטגית שתפקידה למלא כמה שיותר את העולם הרשת בתכנים משלנו. מיתוג אישי ברשת, הפך לנחלת הכלל, האופציה להשתמש בו ככלי תקשורת הכרחי, ולהכניס לתוכו תכנים בצורה שאינה תלויה במדיה הכתובה, או כל מסנני מידע אחרים, פותח בפנינו עולם של אינסוף אפשרויות לקידום עסקי. אינסוף אפשרויות אלו לעיטים מטעים. הרי אם אתה בעל חנות בקריות, פרסום בבאר-שבע לא יועיל לך, ואם אתה מסאז'יסט- מאמר על תריסים חשמליים לא יועיל לך, מיתוג אישי ועסקי ברשת דורשת עבודה מקצועית, כחלק מתהליך נדבך אחר נדבך שמותאם לשירות, לאדם או לחברה, והוא זה אשר יגרה את הגולש המתאים לפתח דלת חנותך.

אין מנוס אלא לעבור תהליך ארוך וממושך אשר בנוי בצורה הגיונית שתתאים לצרכי אותו אדם או חברה ויהפכו אותו למותג ברשת. כניסה אקטיבית לאינדקסים, פרסום מאמרים מקצועיים, רשתות חברתיות, בלוגים, קהילות, פורומים, מחיקת אזכורים נגטיבים מהעבר, הם האמצעים להכרה ברשת, אך הדרך מוכרחת להיות מקצועית ובנויה כתוכנית עבודה מתוכננת כדי להגיע למיתוג וודאי ונכון.