שיווק ברשתות החברתיות | חרמון-יהודה משרד הפרסום של ישראל

שיווק ברשתות החברתיות

פורסם בתאריך: 22/11/2015 בשעה: 12:24

בתוך עולם התוכן של שיווק באינטרנט ישנה תת התמחות הנקראת שיווק ברשתות החברתיות או Social Media Optimization. הרי כבר נוצר מצב מושלם שבו המוני גולשים חברים ברשתות החברתיות השונות ובעצם מנהלים חיי חברה מאוד נרחבים, אז יש כאן פוטנציאל אטרקטיבי למדי של שיווק ופרסום מסרים ותכנים אפשריים, הכל כדי ליצור הדים ושיתופים שיעברו הלאה.

אם יש משהו שניתן לסמוך עליו ברשתות החברתיות זה שמסרים עוברים הלאה. המטרה שלנו היא לגרום למסרים הלול לעבור באופן החיובי ביותר ולכן חשוב גם לדעת כיצד מטמיעים תהליך שיווקי נכון בכל רשת חברתית שהיא.

כאשר מדברים על רשתות חברתיות, חשוב לציין שיש מספר אתרים שכאלה, כאשר כל אחד מהם עוסק בעולם תוכן שונה, המבוסס על תכנים משותפים שפונים לקהלים משתנים. יש הבדל בין פייסבוק ואינסטגרם, בין אסימון ובין לינקדאין וכמובן שיש עוד דוגמאות לכך. האחת מתבססת על העברת תכנים כמו סרטונים ותמונות ואחרת מבוססת על מלל. השלישית פונה לתרבות הפנאי והרביעית ליצירת קשרים עסקיים. מה שחשוב מבחינת העסק שרוצה לפרסם את עצמו זה ההתמקדות בתכנים שרוצים להעלות וכדאי תמיד לראות היכן התכנים הללו יתאימו. כמובן שניתן להתאים כל עסק לכל רשת חברתית, אולם צריך לדעת כיצד משנים את התכנים הללו. ההתמקדות בתהליך עצמו יכול להוביל לתוצאות הרצויות.

השאלה היא כיצד יוצרים תהליך נכון של שיווק ברשתות החברתיות. כיצד בעצם פונים לכל אחד מן הקהלים וחשוב לא פחות, כיצד מייחדים את העסק. הרי רק בפייסבוק ברחבי העולם החברים משתמשים בשירותי הרשת כ-700 מיליארד דקות מדי חודש – נתון מרשים, ללא ספק. עם נתונים שכאלה יש להתמודד ולבנות תכנית שיווק נכונה, לפעול על פי תפיסה מקצועית מאוד ברורה ולהשקיע כמה שיותר משאבי זמן ומוטיבציה כדי שהשיווק יעבוד. כמובן שאם רוצים תוצאות טובות אף יותר, גם השקעה כספית תיתן מענה בדמות העלאת תכנית ממומנים. כיום גם גולשים וחברים ברשתות הללו מחפשים תוכן כאילו הרשת החברתית היא מנוע חיפוש בפני עצמו, ומילות החיפוש הן מה שיוצרות תהליך אופטימיזציה במקביל לשיתופים האחרים.

ההתאמה של העסק לרשת החברתית שבה ניתן יהיה להשקיע את מירב המאמצים היא חלק מתהליך הייעוץ של אנשי המקצוע. צריך לדעת מהו טיב העסק, מהו האופי המיוחד לו, מה באמת רוצים להעביר ומיהו קהל היעד. צריך גם לזכור כי ישנם תכנים שלא יעלו בכל אתר או ליתר דיוק, לא יתקבלו כמו שמתוכנן בכל אתר ולכן חשוב מאוד לבצע את ההתאמות הללו. ההמלצה היא להיפגש עם מי שמבינים עניין, אנשי מקצוע של SMO וליצור תהליך אופטימיזציה נכון ושקול בפלטפורמה החברתית. האינטרנט מסוגל להכיל את הכל, בכך אין ספק. השאלה היא כיצד העסק יוכל להתפתח עם הזמן.

קבל עכשיו ייעוץ לפרסום שיעיף את העסק שלך קדימה!

Please leave this field empty.