בכל משרד כמעט, אחד התפקידים החשובים ביותר הוא מנהל שיווק. כשמו כן הוא, אחראי על כל תחום השיווק. מדובר באחד התחומים הבולטים ביותר כיום, שכן לכל עסק יש מוצר ושירותים שדורשים להיות בעלי כיוון שיוקי נכון. כאשר אנחנו מוצאים חן בעיני מישהו או לחילופין כאשר אנחנו מצליחים להעביר את איכותו של מוצר מסוים, הכל מבוסס על שיווק טוב.
מנהל שיווק הוא, כאמור, אחד מבעלי התפקידים החשובים ביותר בכל מקום שמכבד את עצמו וזאת משום שלא משנה מה אנחנו עושים ומה אנחנו מוכרים, תמיד צריך לוודא שמדובר על התדמית הנכונה, על הכיוון הנכון שממנו מתמקדים במושא השיווק עצמו. כדי לדעת כיצד לשווק צריך שיהיו לך שני דברים. הדבר הראשון הוא אופי. אתה צריך לדעת לאהוב את מה שאתה עושה, להתחבר לדברים שאתה משווק וכמובן ולדעת להתחבר עם אנשים. הרי מי קונה את הדברים הללו ומי הוא הצד השני בכל שיתוף פעולה שהוא? אנשים. הדבר השני כמובן לימודים. אופי יכול להיות רק בסיס, אבל לדעת לשווק כמו שצריך, הכלים ניתנים באמצעות לימודים. אתה צריך להיות בעל ניסיון בתחום והניסיון לאחר פרק זמן של לימודים וכמובן לא רק, אבל זהו בסיס שחשוב להבין את המשמעות ואת המיקום שלו לאורך תקופה ארוכה, שכבר תיקרא קריירה.
מנהל שיווק הוא לא אחת מנהל את הקשרים עם הלקוחות. למשרד יש שני סוגים של לקוחות. הסוג האחד הוא הלקוח שאנחנו משווקים לו את המוצרים עצמם. מדובר בסוג הלקוחות שאנחנו בעצם יוצרים עבורם את התדמית הטובה ביותר לטובת אקט המכירה וכמובן ההצפה למודעות. הסוג השני הוא הלקוחות שאנו עושים זאת בשבילם. ישנם לקוחות שאנחנו צריכים לקחת את המוצר שלהם, או לחילופין את השירותים שהם נותנים ולשווק אותם. השיווק הוא תהליך מאתגר מאוד, משום שצריך לדעת כיצד פונים לאנשים, כיצד בונים את התדמית הטובה ביותר, את הקמפיין הדרוש להדגשת כלל היתרונות על פני המתחרים. אקט שיווקי טוב מתחיל באנשים ומסתיים באנשים. כדאי לזכור את כלל האצבע הזה לעתיד.