בתקופה שבה האינטרנט הוא המקום המרכזי ביותר להעברת מידע, החשוב ביותר לביצוע פעולות עסקיות וצרכניות וכמובן מהווה מוקד משמעותי לצריכת תרבות, אתרי האינטרנט הם הפלטפורמה האידיאלית לקידום כל האינטרסים ולהעברת כל המידע הדרוש.
בעצם אתרי האינטרנט הפכו כבר מזמן לחנויות וירטואליות, למרכזי מידע מאוד נרחבים והשאיפה של בעלי אתרים היא להגיע למקום כמה שיותר טוב מבחינת כניסות של גולשים.
הכוונה היא בעיקר להגיע למקום הטוב ביותר במנועי החיפוש וכמובן המרכזי ביותר והוא גוגל. כדי להגיע למקום שבו תמיד גולשים ימצאו את האתר בהקשרים שונים של עולם התוכן הרלוונטי, יש לשים דגש מאוד גדול על קידום האתר. חשוב לציין כי קידום אתרים באינטרנט מהווה גם מקור חשוב להכנסה, שכן ככל שיותר גולשים מקליקים ונכנסים להתעניין, כך ניתן להרוויח גם מפעולות פיננסיות ואחרות שמתבצעות במסגרת העבודה של האתר וכמובן גם ניתן למנף אתרים פופולאריים לטובת שיתופי פעולה פרסומיים – מה שמוביל להכנסות גבוהות יותר לבעלים.
קיימים כיום בעולם האינטרנט שני סוגים של קידום. הסוג האחד הוא קידום ממומן והסוג השני הוא קידום אורגני. קידום ממומן, כשמו כן הוא, קידום אתר במעלה הדף הראשון וכמובן שמשלמים עליו כסף. ניתן לקדם כך סוגים שונים של אתרים. ניתן להבחין ביתרונות וחסרונות לקידום הזה. מצד אחד, בעלי האתר משלמים על ההקלקות של הגולשים, מה שנותן יכולת טובה יותר להתמודד עם הוצאות הקידום. מצד שני, הגולשים הם עם אינטליגנטי שיודע שלא תמיד אתר ממומן הוא זה שיוכל לעזור וממנו ניתן יהיה להפיק את המידע הטוב ביותר. קידום אורגני הוא אינו עוסק בהעלאה לתוצאות הטובות ביותר על ידי כסף, אלא על ידי תוכן. כאן מדובר על תפיסה שונה לחלוטין, שכן הדגש הוא להעניק לגולשים את כל עולם התוכן שהם צריכים על מנת שניתן יהיה לגבש "מועדון לקוחות" איכותי יותר, רחב יותר וכמובן יציב וגדל באופן קבוע.
יתרון אחד מאוד חשוב בקידום האורגני באינטרנט הוא שברגע והאתר הגיע לתוצאה הטובה ביותר מבחינתו והיא במעלה הדף הראשון, לא כל כך פשוט להוריד אותו משם, משום שגולשים ימשיכו להקליק עליו וישמרו על הדינאמיקה האופטימאלית של עדכון המידע באתר, ישמרו על קשר עם המפעילים שלו וכו'.
כמובן שלכל אחד יש את מה שהוא רוצה לשים עליו את הדגש בקידום האתר, הן ברמת העיצוב והבנייה והן ברמת התוכן והקידום. השאלה היא תמיד מה הוא האופי של האתר, של הבעלים וכמובן מהן התוצאות האידיאליות מבחינת תהליך הקידום. כאשר בוחנים את כלל הפרמטרים, ניתן לומר מהי הדרך הטובה ביותר לבצע את העבודה, אולם חשוב לציין כי אם רוצים לקדם כל אתר שהוא לאורך זמן, כדאי לבדוק את האפשרות האורגנית ולצמוח לאורך תקופה ארוכה.