הפייסבוק כיום מוכר כרשת החברתית הנפוצה ביותר בעולם ורק בישראל חברים בה כ-3 מליון גולשים. בנוסף לחלק שכולנו מכירים, כי כולנו עושים לייק מספר פעמים ביום, פייסבוק הוא גם אתר שבו ניתן להעלות ולהעביר תכנים עסקיים.
הפלטפורמה של הרשת החברתית מבוססת על הרצון של החברים בה לשתף כמה שיותר אחרים במה שהם נתקלו בו, הגיע אליהם לדף ורוצים להעביר הלאה. התפיסה החברתית והתרבותית הזו היא אחד ממנועי ההצלחה החשובים ביותר של הפייסבוק וככל שעובר הזמן ניתן לגבש מערכות תכנים שמותאמות באופן ראוי לקהל הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים.
שיווק בפייסבוק זו תורה שלמה מצד אחד, ומן הצד השני מדובר במהלכים שיכולים להיות פשוטים יחסית. כל מה שצריך, בתור התחלה, זה להיות חבר מן המניין. השלב הראשון שצריך לעשות זה לפתוח דף חבר רגיל ולהתחיל להשתמש בפלטפורמה. מה שכולם עושים תמיד זה לצרף עוד ועוד חברים, לשתף בתכנים, להיות חלק מפורומים ופשוט להיות שם, נגיש, חשוף ובולט. לאחר תקופת מה ניתן גם לפתוח דף עסקי בפייסבוק ונהל אותו במקביל לדף האישי. הרי כבר יש לנו את כל החברים שמכירים אותנו וממשיכים להיות בקשר, וירטואלי לפחות. לאחר שפותחים עמוד עסקי, ניתן להזין את כל המידע הנדרש ובעצם לקדם את מילות המפתח בתהליך של אופטימיזציה, על מנת שמילות המפתח גם יובילו את המחפשים דרך גוגל, כמנוע החיפוש.
השלב הבא, שלב חשוב לא פחות, הוא זה שבו מתחילים להחדיר עוד ועוד תכנים ייעודים כמו מאמרים מקצועיים, תמונות וסרטונים ובעצם מתחילים בפיתוח המעמיק והייחודי של הדף העסקי. מה שצריך לעשות זה לתכנן מראש מהו תמהיל התוכן הנכון ביותר מבחינת מוצרים או שירותים (אפשר גם את שניהם) שרוצים להעלות, ולהתחיל להיות נוכחים יותר ויותר ברשת כעסק. מכאן תמיד יש עוד ועוד דברים שאפשר לעשות, אבל המוטו הוא הנעה לפעולה. חשוב תמיד להניע את קהל הגולשים לפעולה על ידי העברת תכנים קצרים וקולעים, כמובן עם אפשרות להרחבה למי שבאמת מתעניינים וככל שיעבור הזמן גם ניתן להעלות פוסטים בתשלום, באנרים וקמפיינים איכותיים, ככל שיידרש.
חשוב לזכור כי עדיין מדובר ברשת החברתית ויש נהוג באופן ראוי ומכובד עד כמה שניתן, שכן עסק טוב הוא עסק שמשדר אמינות רבה. האינטרנט בכלל ופייסבוק בפרט, הם מרחבים וירטואליים שבהם יש דרך לדעת האם עסק הוא משהו חולף, או משהו רציני שבא לפה כדי להעשיר את עולמות התוכן הרלוונטיים לו. ללא ספק מדובר בעבודה שיש להשקיע בה תכנון רב ומשאבי זמן, כסף ויצירתיות. כל בעל עסק יכול בכוחות עצמו להיות חלק מתפיסת התרבות המודרנית הזו. אם באמת רוצים להשפיע ולהיות חלק מהתעשייה והעולם העסקי לאורך זמן, חשוב לתכנן ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לפני.