במכשירים סלולאריים פועלות מערכות הפעלה שונות ומגוונות, בפועל כמעט לכל יצרן יש מערכת הפעלה משלו, מנגד לשוק המחשבים הרגיל אי אפשר לראות מערכת ששולטת כמערכת WINDOWS. המערכות המובילות: סימביאן של נוקיה, אנדרואיד של גוגל, WINDOWS של מייקרוסופט,iPhone OS של אפל ועוד.
הגלישה היא שונה בגלישה בכל מערכת הפעלה באינטרנט הסלולארי, אתר אשר אינו מותאם מבחינה טכנולוגית ועיצובית לגלישה יוצגו במקרים רבים במכשיר הסלולאר בצורה לא נוחה למשתמש בעיקר בעברית, יתר על כך פעולות רבות (כגון רכישה) לא יתאפשרו. לא פעם אתר באמצעות גלישה באמצעות הסלולאר עלול ל"היתקע" על באנר פרסומת שמוצג בכניסה והסיבה לכך חוסר התאמה לגלישה באינטרנט הסלולארי. אתר ברשת סלולארית צריך להיות בנוי (בכל הרשתות בארץ) אמור להיות בנוי בצורה שונה מאתר אינטרנט רגיל.
– מלל קצר שיקל על הקורא.
– עיצוב העמוד שיתאים למכשיר הסלולארי (זיהוי מכשיר הגולש לאתר אשר יבצע התאמה)
– שלבי רכישה אשר מתאימים למדיה הסלולארית.
יתרון חשוב ודומיננטי בקניות באמצעות הסלולאר הוא לעבור את מכשול כרטיס האשראי שקורה תכופות בקרב לקוחות באינטרנט, והסיבה לכך היא אופציית החיוב הקניה באמצעות החשבון הסלולארי בקרב לקוחות אורנג', פלאפון, סלקום.
אתר סלולארי מאפשר מגוון רב של נתונים על גולשינו:
– כמות הדפים שביקרו בהם.
– כמה זמן גלש באתר.
– גולשים חשובים ויחודיים.
– המרות.
– מועדי גלישה באתר.
– פרסום על פי מיקום – תחום חדש יחסית שילך ויגדל עם כניסת האייפון וגוגלפון.
שיווק וקידום
בדיוק כמו בעולם האינטרנט הרגיל כך גם באינטרנט הסלולארי ישנה חשיבות גדולה בבחירה נכונה של אנשי מקצוע על מנת לקדם את האתר הסלולארי שלנו ולהשתלב בצורה חכמה בין היצרן לצרכן.
ישנם כמה רשתות פרסום ברשת האינטרנט הסלולארי, חלק מהן פועלות באופן עצמאי וחלקן בעזרת רשתות פרסום שונות.
מנוע חיפוש – כמה מפתיע גם כאן הוא מוביל ורצוי להיעזר באיש מקצוע כדי שיידע לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר במנוע החיפוש וברשתות הפרסום שלו.
סיכום
הצעדים הראשונים לבניית אתר אינטרנט סלולארי
– החלטה לגבי דפי קטלוג לתצוגה באתר.
– בחירת עיצוב מתאים.
– התאמת יישומי הפעלה נוחים לרכישה, רישום וכו'.
– התאמה כללית למערכות ההפעלה והדפדפנים בסלולאר,
– קידום האתר ושיווקו בנבכי הרשת הסלולארית.
– להתאים את אתרך לשינויים האינסופיים ברשת הסלולאר וביצוע שינויים בהתאם.