5 טעויות בבחירת קהל היעד של העסק שלך

פורסם בתאריך: 22/1/2018 בשעה: 10:13

חושבים שהמוצר שלכם מתאים "לכולם"?
יכול להיות שאתם מפסידים הרבה כסף

טעות מספר 5: פרסום לקהל יעד קטן מדי

רלוונטי מאוד לשוק הישראלי והקטן.

בשוק הישראלי המוצרים שאינם יקרים מאוד (שפונים לקהל קטן אך מבוסס שמשלם על יוקרה)צריכים לענות על המכנה המשותף הנמוך ביותר כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם בשוק קטן ותחרותי.

בשנת 2006 כאשר יצא האייפון הראשון נפתחו בפני יצרנים ומשווקים אפשרויות חדשות לפנייה לקהל שלהם. ממש כאן בישראל קם סטארט-אפ שזיהה את הפוטנציאל של תוכן מעניין וזמין ובכל מקום ובכל זמן. הרעיון היה לייצר אפליקציה שתסכם את כל האטרקציות\מסיבות\ברים וכו' בכל הארץ. ככה שצעירים שמחפשים בילוי יוכלו להיכנס לאפליקציה ולמצוא מה לעשות באותו ערב.

הרעיון היה מעולה, והביצוע מקצועי, אבל הסטארט-אפ נכשל. למה זה קרה? מסיבה פשוטה מאוד – החדירה לשוק הישראלי של האייפון הראשון הייתה איטית מדי. לא היו מספיק משתמשים בשביל לפתח מודל עסקי ריווחי כדי להשאיר את הסטארט-אפ פעיל. הרעיון למעשה הקדים את זמנו. למעשה גם היום 9 שנים אחרי, עדיין אין אפליקציה של אירועים ואטרקציות ששולטת בשוק הישראלי, למרות הפוטנציאל האדיר.

דוגמאות נוספות:

פתיחת מסעדה יוקרתית בתוך שכונת מגורים, פתיחת חנות בקניון נטול קונים, פתיחת עסק בתחום רווי שמעט לקוחות מתחלקים בין הרבה מתחרים וכו'.

 

שרון חרמון הוא מומחה שיווק המתמחה במתן פתרונות שיווק ופרסום בעולם האינטרנט.

קבל עכשיו ייעוץ לפרסום שיעיף את העסק שלך קדימה!

Please leave this field empty.