חושבים שהמוצר שלכם מתאים "לכולם"?
יכול להיות שאתם מפסידים הרבה כסף
טעות מספר 4: לא להתייחס לפרופיל הפסיכולוגי של קהל היעד, לאמונות שלו ולדעות שלו
דוגמה פשוטה להסבר של הסעיף הזה היא רכבי ה"האמר" זללני הדלק שנעלמו מהעולם כמעט באותה מהירות שבה הגיעו אליו.
יצרנית רכבי ההאמר יצרה רכבי 4X4 לשוק הפרטי שמה שייחד אותם זה הגודל, ובהתאם לכך המשקל וגודל המנוע שנדרש כדי להניע אותם. מחירי הדלק בזמן יציאת ההאמר הראשון לשוק ב-1992 היו 1$ בלבד ל-4 ליטרים. מחירי הדלק כאשר עזב ההאמר האחרון את פס הייצור ב-2010 היו 3.5$ ל-4 ליטרים.
כדי לנסוע מתל אביב לאילת (336 ק"מ) בהאמר הייתם צריכים להשתמש ב-80 ליטר דלק לכל כיוון, סה"כ 160 ליטר דלק! המחיר של נסיעה כזאת לפי מחירי הדלק ב-2010 בישראל הייתה עולה לכם 1,040₪.
תתפלאו עליית מחירי דלק היא רק סיבה יחסית קטנה ומשנית. משום שיש אנשים שיש להם כסף לבזבז על דלק. אז מה עוד קרה שם? עליית המודעות לאיכות הסביבה בשנים האחרונות הייתה שקש ששבר את גב ההאמר. כך שלמעשה לא מדובר בעניין כספי שבגינו לקוח לא קנה האמר, היה מדובר בעניין אישי של "מה יחשבו עלי אם אני נוהג בהאמר".
הדעה הרווחת בעולם השתנתה וכל בעלי ההאמר נחשבו אנשים אנוכיים (ולא אינטליגנטיים במיוחד) שאיכות הסביבה לא מעניינת אותם. במקביל השיווק של מכוניות היברידיות החל לקבל תאוצה ע"י שחקני הוליווד וידוענים שונים בארה"ב ובעולם. ההאמר הפך לבדיחה, וכך גם כל מי שנהג בו. הטרנד החדש הוא מכוניות קטנות וירוקות.
לכן בשיווק אנחנו חייבים לקחת בחשבון מניעים אישיים, נורמות חברתיות, מוטיביים דתיים, הרגלי צריכה, דעות ועוד אספקטים של הפרופיל הפסיכולוגי של קהל היעד שלנו.
טעות מספר 5: פרסום לקהל יעד קטן מדי »