5 טעויות בבחירת קהל היעד של העסק שלך

פורסם בתאריך: 22/1/2018 בשעה: 10:13

חושבים שהמוצר שלכם מתאים "לכולם"?
יכול להיות שאתם מפסידים הרבה כסף

"המוצר שלי מתאים לכולם"
זו התשובה השכיחה ביותר של בעלי עסקים לשאלה "למי המוצר שלך מתאים?"
נשמע לכם מוכר? אתם כנראה מפסידים הרבה כסף. כדאי שתמשיכו לקרוא

החלק החשוב ביותר לפני שמתחילים לעבוד על קמפיין פרסומי הוא הגדרת קהל היעד של העסק.
עסק שלא מגדיר את קהל היעד שלו לעולם לא יצליח להגיע לתוצאות מקסימליות בפרסום שלו והפרסום כמעט תמיד נדון לכישלון.

למה חשוב כל כך להגדיר קהל יעד מדויק? משום שכל קבוצת אנשים מגיבה באופן שונה למסרים בכלל ולמסרים פרסומיים בפרט, לכן גם אם המוצר\שירות שלנו מתאים לדוגמה גם לילדים וגם למבוגרים העיצוב והמסר של הפרסומת חייבים להיות שונים.

הפרסום באינטרנט מאפשר לנו, בניגוד לאמצעי המדיה הוותיקים (טלוויזיה, עיתון, רדיו), לטרגט את קהל היעד הספציפי שלנו, כך שנוכל להוציא סכומים הרבה יותר קטנים מצד אחד שיהיו הרבה יותר אפקטיביים מהצד השני.

 טעות מספר 1: קהל יעד רחב מדי

תרחיש שקורה בעיקר בפרסום של מוצרים או שירותים שמתאימים לקהלי יעד רחבים. כמו לדוגמה תרופה להורדת חום ושיכוך כאבים. אם נעשה רק פרסומת אחת שתדבר על הכל כנראה שנפספס את כולם או שפשוט לא ננצל את המקסימום מההשקעה שלנו.

איך זה קורה?

התרופה שלנו מתאימה למבוגרים, לילדים, להורדת חום, לשיכוך כאבים באזורים שונים בגוף (ראש, גב, מחזור וכו'), ליום וללילה. רוב הלקוחות שלנו יענו כנראה להגדרה אחת או שתיים, ולא לכולן ביחד. לכן, אם כואב לי הגב, הפרסומת שתדבר אלי תדבר על כאבים. במידה ויש לי חום הפרסומת שתדבר אלי תהיה על הורדת חום. במידה ואני הורה לילד הפרסומת שתדבר אלי תכלול מידע על נטילת התרופה אצל ילדים ואיך זה יעזור לי כהורה לתת את הטיפול הטוב ביותר לילד שלי.

למעשה לקחנו מוצר אחד ועשינו לו הנגשה לכל קהל יעד בנפרד וכך קיבלנו את המקסימום מכל פרסום בנפרד ולא את המינימום מפרסום אחד שמנסה להגיע לכולם. ניתן להמשיך לפרק את קהל היעד לנשים\גברים, מבוגרים\צעירים, ספורטאים, אנשים שסובלים ממגרנות וכו'.

היתרון של פירוק קהל היעד הוא פנייה ממוקדת יותר ורלוונטית יותר ללקוח. פנייה כזו מגדילה לאין שיעור את אחוזי הקנייה של הלקוח. יחד עם זאת, הבעיה בפירוק קהל היעד היא שעלויות הפרסום מכפילות ומשלשות את עצמן (ואף יותר מכך), משום שלכל קהל יעד צריך לייצר פרסומת שונה ולפרסם בתוספת תקציב.

 

טעות מספר 2: השקעה בקהל יעד לא רלוונטי »

קבל עכשיו ייעוץ לפרסום שיעיף את העסק שלך קדימה!

בשליחת הטופס אני מאשר קבלת מידע פרסומי\שיווקי לכתובות שסיפקתי. כמו כן, אני מאשר את תנאי התקנון ומדיניות הפרטיות של חרמון-יהודה.

Please leave this field empty.