6 טעויות קריטיות בשיווק של העסק שלך ואיך לפתור אותן

פורסם בתאריך: 10/6/2015 בשעה: 14:19

בדוק את עצמך! האם אתה עושה טעויות בשיווק של העסק שלך?

טעות מספר 3: לא לדעת מי קהל היעד שלך – "המוצר שלי מתאים לכולם"

קהל היעד שלך הוא המטרה בשיווק שלך. אל קהל היעד הזה אתה רוצה להגיע. הוא מייצג את פוטנציאל המכירה הגבוה ביותר למוצר\שירות שאתה מספק. יכול להיות שהמוצר\שירות שלך מתאים לחלקים נרחבים מהאוכלוסייה, כך שנוצר בלבול לגבי הצורה שבה נשווק אותו. יכול להיות שהמוצר שלך מתאים לגברים, נשים, הורים, פנסיונרים, תושבי ישראל ותושבי חוץ. כל אחד מהקהלים שהגדרנו הוא קהל יעד שונה למוצר שלך. לכל קהל נדבר בשפה אחרת ונציע "הצעת ערך" שמתאימה בעבורו.

הטעות הקריטית כאן היא לנסות ליצור "פרסום אחד לכולם". כך בדיוק נוצר פרסום לא יעיל, עמוס בפרטים (כי צריך לדבר אל כולם) ולא ייחודי. הפרסום הזה נדון לכישלון במקרה הרע או הצלחה חלקית בלבד במקרה הטוב.

הפתרון – להתמקד לפי חוק 80-20

כאן יש לי חוק פשוט שיכול מאוד לעזור לך לבחור את קהל היעד שלך. החוק הוא "חוק 80-20". 80% מהלקוחות שלך כנראה עונים לפרופיל מסוים ושם צריך להתמקד.

לדוגמה: פיצרייה מבוקשת במרכז ירושלים. אוכלים בה גם ירושלמים וגם מבקרים שמגיעים מהמרכז\דרום\צפון. אפשר לעשות פרסום לכל המדינה לא? לא! עכשיו צריך לקבוע מי הלקוחות העיקריים שלנו. נעשה בדיקה עם עצמנו ונגלה ש-80% מההכנסות מגיעות מירושלמים שאוכלים פיצה במהלך השבוע, ורק 20% מההכנסות מגיעות ממבקרים שמגיעים בסופ"ש לירושלים.

אז נכון שהפיצה שלנו טעימה לכולם ואפשר לפרסם אותה גם בתל-אביב ובאר-שבע, אבל 80% מהקהל שלנו (ומההכנסות שלנו) הם ירושלמים. לכן, קודם נקים קמפיין פרסומי לקהל המרכזי שלנו בירושלים ורק לאחר מכן נוכל להשקיע גם בקהלים קטנים יותר שכוללים מבקרים מזדמנים. או לפי חוק 80-20: להשקיע 80% מהתקציב שלנו בגיוס 80% מהלקוחות, ורק 20% מהתקציב בגיוס 20% מהלקוחות.

הגיוני לא?

טעות מספר 4: אתה חושב שלהיות מקום ראשון בגוגל יעשה לך מכירות »

קבל עכשיו ייעוץ לפרסום שיעיף את העסק שלך קדימה!

Please leave this field empty.