בדוק את עצמך! האם אתה עושה טעויות בשיווק של העסק שלך?
טעות מספר 4: אתה עושה קידום ולא שיווק – מקום ראשון ב-Google לא מבטיח מכירות
גידי הוא בעלים של חברה גדולה מתחום הפרגולות וסגירת המרפסות. גידי בטוח שלהיות מקום ראשון בגוגל יביא לקוחות לעסק מהאינטרנט. ככה הצליחו לשכנע אותו ועוד אלפי עסקים אחרים. גידי שילם 30,000 ₪ לחברת קידום מכובדת שגם עמדה במשימה והביאה אותו למקומות הראשונים. עד כאן, סיפור הצלחה.
גידי שמח וטוב לב ממתין ללקוחות בקוצר רוח, אבל אלה לא מגיעים. שנה שלמה של קידום, חצי שנה של המתנה ועדיין לא הגיע לקוח מהאתר. למה? מסיבה פשוטה מאוד – קידום זה לא שיווק!
קידום שמביא אותך למקומות ראשונים זה כמו לפתוח חנות בקניון הומה אדם ולצפות שיהיו מכירות רק בגלל שאתה בתוך הקניון. המציאות שונה מאוד, כי אין שום קשר בין הנראות שלך להצלחה העסקית שלך. יעידו על כך המוני בעלי עסקים שפתחו חנויות במיקומים מעולים וסיימו בפשיטת רגל. אתה בטח מכיר כמה כאלה.
הנה כמה משפטים שיעזרו להבין את ההבדל בין שיווק לקידום:
- קידום עושים מול מנוע חיפוש – שיווק עושים מול בני אדם.
- קידום היא פעולה טכנית – שיווק היא פעולה פסיכולוגית.
- קידום עונה על "איפה אני נמצא ביחס למתחרים שלי?"שיווק עונה על "כמה אני מצליח למכור ללקוחות שלי?"
- קידום זה "כמה שילמתי לעומת לאן הגעתי"שיווק זה "כמה הוצאתי לעומת כמה הרווחתי?"
הפתרון – תפסיק לקדם, תתחיל לשווק!
קידום הוא חלק חשוב בתהליך השיווק, אבל הוא רק חלק ואי אפשר לבנות עליו באופן בלעדי.
מה שקורה היום בשוק פשוט מאוד. לקוחות מאוכזבים עוזבים מחברה לחברה, משלמים יותר או פחות, אבל בסוף נשארים מאוכזבים. זה לא כל כך מפליא, הרי כל החברות עושות את אותו הדבר. רק נאום המכירות שונה מנציג לנציג.
תפסיק לחזור על טעויות. אם תמשיך לעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה, אל תתפלא אם תסיים מאוכזב שוב ושוב. קח אחריות, שנה גישה, תפסיק לקדם, תתחיל לשווק.
אל תעשה את אותו המתכון בסיר אחר, תחליף מתכון!
טעות בשיווק מספר 5: השיווק שלך לא כולל פרסום רציף »