בדוק את עצמך! האם אתה עושה טעויות בשיווק של העסק שלך?
טעות מספר 6: לא להבין ששיווק זה תהליך ולא קסם
אם הגעת עד כאן, אתה בטח מבין ששיווק זה לא משחק ילדים.
אני אוהב להשוות שיווק לסכין שזקוקה להשחזה. מתחילים מזה שמבינים שהסכין לא חותכת ואז מתחילים להשחיז. אחרי שמעבירים את הסכין כמה פעמים על המשחיז בודקים אותה ואם יש צורך ממשיכים להשחיז וחוזר חלילה. שיווק הוא זהה במובן שהוא לא תמיד עובד כמו שעון. לפעמים השיווק נתקע, או מתיישן, קהל היעד משתנה\מתבגר וכו'. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון והמון דברים שיכולים להשתבש (כמו 6 הטעויות הקריטיות שבמאמר זה, אבל לא רק).
שיווק זה לא זבנג וגמרנו. זאת עבודה רציפה שמצריכה מומחיות של המפרסם ויותר מכל הבנת התהליך ע"י בעל העסק. בעבודה משותפת מול חברת שיווק צריך להגדיר קווים מנחים שיעזרו להגיע למקסימום תוצאות:
- מה אנחנו מוכרים?
- מיהו קהל היעד?
- מה המאפיינים של קהל היעד (מבחינה דמוגרפית)?
- מי המתחרים שלנו?
- מה היתרונות שלנו? שנדע לחזק אותם.
- מה החסרונות שלנו? שנדע להתמודד איתם.
- מה היעד שלנו? איפה אנחנו היום ולאן אנחנו רוצים להגיע?
- ועוד.
הפתרון – שיווק הוא עסק בפני עצמו
בתור בעל עסק מומחה בתחומך, אתה בטח מבין ששיווק הוא נושא בפני עצמו. אתה לא צריך לסחוב את כל נטל השיווק על כתפייך לבד וכדאי לך ואף מומלץ שתפנה לחברה שמתמחה בשיווק. רק שים לב שאתה יוצר קשר עם חברה שלא מציעה פתרונות מהקופסה, אלא כזו שתתפור לך פתרון שמתאים בדיוק למבנה העסקי שלך, למוצרים שלך ולקהל היעד שלך. והכי חשוב – אל תתמקד במדדים של אגו (כמה לייקים יש לי, איפה אני בגוגל וכו'), תתמקד בשורה התחתונה – כמה השקעת בשיווק לעומת כמה הרווחת, ואיך לשפר את זה עוד יותר. אפשר לשווק הכל באינטרנט, השאלה היא רק איך.
שרון חרמון הוא מומחה שיווק המתמחה במתן פתרונות שיווק ופרסום בעולם האינטרנט.