בדוק את עצמך! האם אתה עושה טעויות בשיווק של העסק שלך?
במהלך עבודת השיווק בעבור עסקים קטנים ובינוניים, אנו נתקלים הרבה פעמים בטעויות שיווק קריטיות שחוזרות על עצמן. הטעויות האלה משפיעות על היכולת של העסק להצליח ועלולות ליצור הפסדים כבדים במשך הזמן. במאמר זה נרכז 6 טעויות קריטיות בשיווק של העסק שלך ואיך תוכל לפתור אותן כדי למנף את העסק להצלחה
*המאמר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד.
טעות מספר 1: אין לך בידול
לקוח לא רק צריך לרצות לקנות משהו, הוא צריך לרצות לקנות את זה ממך.
בידול טוב יגרום לכך שבמשפט אחד תוכל לשכנע את הלקוח שכדאי לו לקנות ממך. ככל שהבידול פחות ברור ולא ייחודי, כך לחץ המכירה הנדרש יהיה גדול יותר והמכירה תהיה קשה יותר. תצטרך להתחיל למכור מנקודה של חולשה ולא ממקום של יתרון על המתחרים שלך. הלקוח ישים לב לכך שאתה מתפזר וכנראה יוותר על המוצר\שירות. אולי תצליח לשכנע אותו לאחר שיחה מאוד ארוכה ומתישה.
בידול בונים כחלק מאסטרטגיה שיווקית. הבידול חייב לעבוד במקביל למיתוג והמסרים שאתה מפנה לקהל היעד שלך.
סוגים של בידול:
- בידול איכותי – המוצר שלי יותר טוב, בגלל זה הוא יקר.
- בידול "ערך מוסף" – כשאתה קונה ממני אתה מקבל גם מידע\שירות\אחריות וכו'.
- בידול תמחורי – המוצר שלי זול יותר, אז הוא משתלם יותר.
- בידול ויזואלי – המוצר שלי נראה יותר טוב\שונה\ייחודי.
- בידול גיאוגרפי – אני עובד באזורים שאין בהם שירות כמו שלי.
- בידול מרכיבים – אני משתמש במרכיבים שאין אצל המתחרים.
- בידול חוויית משתמש – המוצר שלי פשוט יותר ונוח יותר, לכן יעיל יותר.
- בידול בשעות פעילות.
- ועוד.
הפתרון – מצא את ההבדלים
השירות\מוצר שלך לא צריך להיות מהפכני. צריך למצוא נקודה או שתיים שנותנות לעסק שלך יתרון ברור מול המתחרים. יתרון שקל להסביר וקל להבין. ככל שהבידול קל יותר להבנה כך קל יותר למכור את המוצר\השירות שלך לקהל היעד הרלוונטי.
טעות מספר 2: אתה מתחרה על מחיר ולא על איכות או ערך מוסף »